dimarts, 8 de març del 2011

1ª MARATÓ DE BTT PER LES GAVARRES

L'Eduard ens ha arribar la Marató detallada amb pels i senyals

S'ha aixecat un dia esplèndid, tot i està a 1º de temperatura, feia preveure que passaríem calor i així ha estat. L'inici de la cursa ha estat massa tard a les 9h40', al ser una cursa llarga crec s'hauria de començar aviat, les 8h seria una bona hora.
Ens hem trobat 4 agosarats del Club Ciclista Cassà, en Berna, en Sacot, en Carlos i jo vaja els 4 increïbles...increïbles per haver-nos emmerdat amb una història com aquesta.
La sortida ha estat neutralitzada pels carrers de Quart (quina por...) un cop travessem el Celrè, marica l'últim. La gent a començat molt fort, i no ho hauríem de fer (jo m'incloc), són molt km i el terreny es preveu molt enfangat. 5 km per arribar a Castellar de la Selva i ja hem pujat, baixat, fet corriols, ens hem enfangat, el dia promet, seguim pujant fins a la línia d'alta tensió, aquí em agafat un corriol dels bons que ens ha portat fins a la Vall Fetgera, que l'hem recorreguda tota, agafem un camí de pujada que ens ha dut fins a la camí ample que va de S. Mateu als Àngels, hem fet uns camins preciosos prop del cim del Montigalà i del cim del suro Robat, per anar agafar la baixada llarga de la ruta dels alemanys.
Travessem la carretera de la Bisbal i comencem a enfilar cap als Metges, ara ja estem en terreny conegut per mi, fins ara molta novetat interessant. Hem girat cap a la Font de Cantagalls i hem pujat fins a Can Font de Muntanyà, tornen a baixar travessem una riera de les molts que aboquen l'aigua al Daró, i enfilem el camí als Metges, d'aquí fins a Can Cabruja, just abans d'arribar a Can Castelló de Dalt, girem a mà dreta, fem camins molt coneguts i m'agrada, i enfilem cap a la Roca Filanera, tornem a baixar, travessem el Ritort...he acabat l'aigua fa uns kms, la barreta ja me l'he menjada fa uns 15 km i començo a tenir rampes als isquis, això fa que faci la pujada fins arribar a la carretera de Santa Pellaia a peu, i fent estiraments, dir que la gent anava molt cuita (com jo), en tota la pujada jo a peu aprox. uns 2 km només m'han passat dos bikers.
Un cop travessada la carretera fem els baguenys del Puig de Teu i el Puig d'en Roure, que va pujant no gaire fort però va fent, amb els km que portem, sense menjar, sense aigua i amb rampes, l'he feta tota amb el plat petit i desitjant que arribés l'avituallament!!!!!
Avituallament, sistema agafototelquepuc.com m'assec estirototelquepuc.com, torno al agafoencaraméstotelquepuc.com o sia 5 pastelitos, 2 plàtans, 5 talls de taronja, aigua poca, no n'hi havia!!!!!!!, he hagut de veurem 2 rockstar que és un energydrink amb taurina, allò que ara es beu a les discos, jo em vaig quedar amb la coca-cola amb llima i el licor 43 amb coca-cola, puaffff!!!.
Només falten 15 km, em diuen que hi ha una pujada i després tot baixada, je,je,je...que aquest terreny me'l conec i li explico que no cal que m'engatussi, així que vist la situació de catàstrofe anatòmica, el globus que portava, decideixo que la meva primera cursa de l'any s'acaba aquí després de 50km, agafo carretera i baixo directe cap a Quart, ajudat per la propulsió dels pets que m'he tirat gràcies als pastelitos endrapats.
Una circuit perfecte, sensacional, molt poca pista, molt de corriol i camí, de planer...doncs brillava per la seva absència... ni un descans, ha estat un puja i baixa constant, el fang la fet molt dura, la mecànica ha estat important, molt canvis trencats he vist.
Organització molt fluixa, falta d'avituallaments, imprescindibles per una cursa tan llarga, només dos en tota la cursa, el primer no la vist ningú, estava en baixada!!!!, i el segon massa lluny a uns 30 km del primer, la falta de previsió ha fet que en el segon no hi hagués aigua...ufff, pot ser es trobava a faltar algun control i potser d’inscripció no hauria de ser de 15€. Insisteixo el circuit EXCEL·LENT!!!! que és el que m'interessa.

Eduard Cabarrocas.

per cert, en Berna i en Carles han acabat tot i la duresa de la Marató


Imatge de RadicalBikes